Når du har udvalgt det bedste indhold til dine modtagere, skal det selvfølgelig udgives. Her skal du finde ud af formen; skal det eksempelvis være en artikel eller blogindlæg på jeres website/medie, skal det være i et nyhedsbrev – og skal det i så fald være sit eget nyhedsbrev?
Måske skal det være på flere kanaler – men hvordan skal det så fordeles? Hvad skal på web, og hvad skal i nyhedsbrevet? Og hvordan vil du markedsføre dit kuraterede indholdsprodukt?
Flere af svarene på disse spørgsmål ligger naturligvis i dit kendskab til dine modtagere. Men det er også vigtigt, du vælger en udgivelsesform og markedsføring, der spiller bedst sammen med det, I allerede har.
En af fordelene ved kurateret indhold er, at det er billigt at producere. Men det kræver, at der er klare arbejdsgange fra udvælgelse til udgivelse til markedsføring – og opsamling på data.
Vi taler her om workflows, der er lette at gentage, så du kan fokusere på det vigtigste: Udvælgelsen af indhold.
Det er også vigtigt, at du kigger i dine data: Hvor populært er dit indhold – og hvilke kanaler er de bedste at udkomme og/eller markedsføre på?
Det er sjovt at eksperimentere med formen, men det er nyttesløst, hvis effekten ikke bliver målt.