Hvad søger du?
Vi udgiver løbende artikler og analyser om den digitale mediebranche. Læs med:
Arbejdet med potentielle kundeemner, også kaldet leads, er oversete i mange medieforretninger. Læs hvordan, det kan give dig mere omsætning og lette byrden på din salgsafdeling.
Brugerens rejse er aldrig lineær og vigtige skridt er svære at måle. Det vil mange medier opdage midt i skiftet fra annoncer til abonnenter.
Ligesom mange andre ting i livet, er den første løsning sjældent den bedste, når du vil tjene penge på dit indhold via abonnementer.
Medier har længe udgivet nyheder i en nærmest endeløs strøm. I en gratis, annoncebaseret verden, hvor klik bestemmer, kan det give mening. Men sådan fungerer en abonnementsforretning ikke.
Alle taler om, at det er vigtigt at forstå brugerne og deres behov, men det er svært at omsætte til reel handling. Derfor bruger vi Jobs To Be Done-frameworket.
Det siger sig selv, at jeres salg bliver bedre, hvis I træner det. Bliv klogere på hvad du kan gøre selv for at træne dine sælgere.
Mange vil gerne have betaling for indholdet. Men en gratissuccess er ikke garanti for, at folk vil betale. Så… hvad kan man gøre?
Det er let at gå efter at slå tidligere trafikrekorder og måle sig halvt ihjel. Men hvis det ikke kan omsættes til noget, der giver værdi for mediet og forretningen – hvad nytter det så?
Starting something isn’t the hard part – stopping it is. Clear, agreed goals and a more sceptical mindset from the start makes it easier to make the hard decisions before it’s too late.
Vores digitale privatliv bliver styrket i disse år. Det er godt. Men det udfordrer dem, der vil måle brugen af deres indhold og digitale produkter. Og snart bliver e-mails også ramt.