Connect with us

Hvad søger du?

Tidligere arrangementer

Morgenmøde: Fremtiden kan forudsiges

8. marts: Hvis medier kunne styre efter, hvad de vidste brugerne gik op i om en uge, om en måned eller bare i morgen, var fremtiden lys. Den fremtid er lige om lidt. Bliv klogere på hvordan. Blandt andet sammen med Supertrends.

Hvis medier kunne styre efter, hvad de vidste brugerne gik op i om en uge, om en måned eller bare i morgen, var fremtiden lys. Den fremtid er lige om lidt. Bliv klogere på hvordan. Blandt andet sammen med Supertrends.

Media City Odense og Willmore inviterer til morgenmøde 8. marts – 8.30 til 10.00 i København

Fremtiden tilhører den, der kender den – og at kunne se i krystalkuglen er nu en reel mulighed. Hvad vil der ske, hvordan vil det ske og hvordan skal man positionere sig. Det kan data, algoritmer og den rigtige analyse fortælle os.

På dette morgenmøde, sætter vi fokus på metoder bag det at kunne se ind i fremtiden via videnskaben. Med særligt fokus på, hvordan det kan bruges i og af medierne.  

Claus Brix, er CEO i Supertrends. Udvikler algoritmer og datasæt, der i fremtiden vil kunne forudse udviklingen. Så man kan investere og forcaste med langt større præcision. Grundlagt i Schweiz af finansmanden Lars Tvede, med inspiration fra arbejdet med hans bog af samme navn.Claus Brix, er tidl. kommerciel direktør for Ekstra Bladet og salgsdirektør for TV2, samt CEO for Dansk Reklame Film.

Sune Steffen Hansen, er partner og director for Public Affairs hos Rud Pedersen. De har arbejdet målrettet med fokusgrupper, for at kunne forudse, hvor partier og virksomheder skal placere sig i fremtiden. Sune giver et bud på om man kan forudsige vælgernes adfærd, et indblik i værdier hos de yngre generationer – hvad betyder det for deres holdninger? og Kan man tænke sig et medie baseret på værdiforandringer? Og hvad skulle det i givet fald handle om? Sune Er tidl. rådgiver for Socialdemokratiet og vært på Pollster, der uden tvivl er den mest faktabaserede (og nørdede) podcast om politik.

Sofie Hvitved, Sofie Hvitved er futurist på Insituttet for Fremtidsforskning, hvor hun arbejder i krydsfeltet mellem medier og teknologi. Hun har tidligere arbejdet i DR, hvor hun stod bag festivalen New Media Days og er bl.a. leder af projektet Future Nordic Media Landscape 2030. Hun vil komme og tale om de nyeste tendenser i medielandskabet og kravene fra fremtidens mediebrugere.

Morgenmødet arrangeres i samarbejde mellem Media City Odense og Willmore. 1.-3. juni afholdes Danmarks første MedieTech Festival i Odense. Som inspiration afholdes i foråret 2022 en række morgenmøder, hvor vi går tæt på de afgørende tendenser i mediebranchen.

Tilmeld dig her:

Andet du kan læse:

Nyheder

Politiken Nicher åbner op for deres tredje niche Politiken Sundhed, og vi sætter selvfølgelig rammerne for det kommercielle arbejde.

Artikler

Medier har længe udgivet nyheder i en nærmest endeløs strøm. I en gratis, annoncebaseret verden, hvor klik bestemmer, kan det give mening. Men sådan...

Case

Efter grundig forberedelse blev Danmark i denne uge et medie rigere. Vi er stolte over at samarbejde med Impact Insider.

Arrangementer

14. september kl. 09: Mød Astrid Haug, Jakob Sand Kirk, Lasse Charley og Nicolai Kampmann, og skærp din organisation-mediers gennemslagskraft.