Organisationer, foreninger og mediehuse, der er begyndt deres digitale rejse, står med uendelig mange muligheder for at benytte sig af data. Men det kan være uoverskueligt at komme i gang og udfordrende at få til at leve i organisationen.
👉 For hvordan kommer du egentlig i gang med at måle din journalistik?
👉 Hvad konkret skal du måle og teste?
👉 Hvordan får du dine tal og data til at bidrage til journalistikken?
👉 Og hvordan kan du bruge data til at vejlede din organisation?
De spørgsmål stiller vi til Willmores gratis morgenmøde om data, hvor du kan møde to organisationer, der har arbejdet intens med data – og Willmores nyeste signing Kasper Worm-Petersen, der viser et nyt dataredskab, der kan sætte fut i dit arbejde med data.
Dem møder du:

Social Media Lead
DJØF
Trine Fogh Møller
Social Media Lead, DJØF
I 2022 var Trine Fogh Møller med til at vinde Sprogprisen 2022 for Årets bedste generelle SoMe-indsats for Fødevarestyrelsen. I dag er hun Social Media Lead i DJØF, hvor hun er ansvarlig for Djøf’s kanaler til de erhvervsaktive.
Data er guld værd, når du laver indhold til de sociale medier. Derfor går du glip af meget, hvis ikke du bruger den. Hør, hvordan hun har brugt data til at engagere kollegaer og lave bedre indhold

Digital indholdsredaktør Finansforbundet
Mette Lauth
Digital indholdsredaktør, Finansforbundet
Finansforbundet har det seneste år arbejdet intensivt på at forny forbundets medier. I dag spiller arbejdet med data en nøglerolle i forhold til at udvikle det redaktionelle indhold.
Digital indholdsredaktør Mette Lauth giver et indblik i, hvordan organisationen overvåger data fra nyhedsbrevet, hvordan artikler analyseres ud fra parametre som alder, køn og interesser – og hvordan data understøtter udviklingen af nye stofområder og/eller vinkler, som målgruppen efterspørger.

Digitalchef og partner
Willmore
Kasper Worm-Petersen
Digitalchef og partner, Willmore
Som analysechef, strategichef og digital direktør var Kasper Worm-Petersen ansvarlig for implementering af datakulturen på tværs af Ekstra Bladet og stod i spidsen for udviklingen af en lang række redaktionelle dashboards, analysesystemer og dataprodukter.
Med udgangspunkt i hans 10 års erfaring vil han give konkrete råd og værktøjer til, hvordan data kan hjælpe dig med at få succes med dit indhold. Værktøjer du kan tage med hjem og afprøve med det samme. Og så vil han give et indblik i Willmores nye dashboardprodukt, der er udviklet specifikt for at gøre det lettere for medier i alle størrelser at arbejde med data og nå deres mål.
