Nyheder

Willmore Insight: Fordi succes i mediebranchen kræver samarbejde

Keynote speakers, fra venstre top: Andreas Marckmann (Journalisten / SDU Fellow – foto af Jacob Nielsen), Martijn de Kuijper (Revue), Mary-Katharine Phillips (Twipe), Nicholas Diakopoulos (Northwestern University / Forfatter til *Automating The News’) og Laurens Vreekamp (Google News Lab)

Mediebranchen skal løse sine udfordringer og sikre sin relevans i samarbejder på tværs af de enkelte organisationer; med redaktionelle, kommercielle, og digitale kompetencer i spil. Det kræver klar struktur og en plan for at komme fra hype til handling.

Derfor inviterer Willmore nu alle, der arbejder med digital journalistik, udvikling, kunderelationer og forretningsudvikling i og omkring mediebranchen til at deltage i en række arrangementer, der foregår i løbet af 2020.

“Vi vil ikke lave en klub for chefredaktører. Vi tror på, at værdien skabes, når både digitale, redaktionelle og kommercielle profiler mødes. Det stiller også store krav til den digitale ledelse, der skal sikre rammerne for det samarbejde,” siger Jesper Skeel, direktør i Willmore.

Konceptet hedder ‘Insight’ og er en række arrangementer, der starter i januar 2020. Her vil deltagerne blive klogere på de digitale tendenser, som Willmore ud fra deres arbejde i branchen tror vil fylde mest hos medierne i 2020.

Derfor har de sammensat et program af primært internationale oplægsholdere, der taler netop til de forskellige profiler, medievirksomhederne skal bringe i spil:

  • Automatisering (hvor forfatteren til ‘Automating The News’ kommer på besøg) 
  • Nyhedsbreve (sammen med grundlæggeren af nyhedsbrevsværktøjet Revue), 
  • Lyd, stemmestyring og personalisering (hvor der er besøg fra Googles News Lab)
  • Hvordan fremtidens nyhedsprodukter ser ud (med besøg fra Twipe)

Værdien skabes derhjemme

Der er masser af hype og bud på fremtiden, så det svære er ikke at få ny inspiration. Det svære (og vigtigste) er at få sat den nye viden i system og omsat til prioritering, handling og ikke mindst fravalg.

For Willmore er det afgørende at gøre indholdet så konkret, at deltagerne kan omsætte den nye viden til handling i hverdagen. Ud over de stærke oplæg kommer det derfor også til at handle om, hvordan man får nye digitale tiltag til at spille sammen med den eksisterende forretning og redaktion.

For at gøre det lettere at få sat handling bag ordene får deltagerne også den nødvendige struktur og værktøjer fra den digitale produktudvikling med hjem. Det handler blandt andet om at sætte idéer og hypoteser i system samt at holde fokus på brugerne og kunderne.

“Vores succeskriterium for Insight er ikke kun at sætte nogle gode mennesker sammen. Det handler mest af alt om at sætte ind der, hvor vi alle ved, det er svært; når den enkelte kommer hjem fra et kursus, en konference eller andet og er fuld af energi, idéer og initiativ, og det hele mavelander,” siger Lars K Jensen, Head of Digital & Product hos Willmore.

“Det sker typisk, fordi ens arbejdsplads ikke er klar, fordi ledelsen mangler noget konkret, der kan handles på – eller fordi det er svært at få tid og ressourcer til en ordentlig overlevering. Derfor gør vi det selvfølgelig også muligt at tage en eller flere kolleger med til arrangementerne”.

Læs mere om Willmore Insight – der er en ‘early bird’-rabat inden 1. december.

Kontakt

Lars K Jensen | lars@willmore.dk
Jesper Skeel | jesper@willmore.dk

Om Willmore

Vi arbejder med kommerciel og digital udvikling for medier og organisationer. Willmore er betroet sparringspartner for en række chefredaktører og direktører, der ønsker kommerciel succes i mediemarkedet.