Du får viden og værktøjer til at forme fremtiden for digitale medier.
Skal du med pĂĄ holdet?

Du får viden og værktøjer til at forme fremtiden for digitale medier.

Skal du med pĂĄ holdet?

Her er de største udfordringer

Her er de største udfordringer

Dem går vi tæt på i 2020:

  • Indholdet lever ikke længe nok
  • Lave ĂĄbnings- og klik-rater i nyhedsbreve
  • Har vi de nødvendige digitale kompetencer?
  • Bør vi ogsĂĄ kigge pĂĄ robotter og automatisering?
  • Hvordan engagerer vi vores brugere?
  • Hvordan prioriterer vi vores investeringer i udvikling?
  • Hvad er op og ned i de digitale tendenser?
  • Hvordan fĂĄr man levedygtige titler pĂĄ hylden

Fra hype til handling

Vi ved alle, at det svære ikke er at få ny viden og inspiration. Det vigtigste og sværeste er at få sat den nye viden i system og på struktur, så vi sammen med vores kolleger kan prioritere, vælge fra og sætte handling bag.

Insight handler om, at I lykkes og får skabt handling, når I er tilbage i jeres organisation. Derfor er en vigtig del af Insight, at vi bruger afprøvede værktøjer fra den digitale produktudvikling til at sætte struktur på idéer og antagelser.

Efter hvert oplæg får I derfor mulighed for at omsætte det, vi har hørt, og jeres erfaringer til konkrete modeller, så du har starten på et handlingsplan med hjem.

Willmore Insight er for dig, der arbejder med digital journalistik, digital udvikling, forretningsudvikling, markedsføring eller teknologi i og omkring mediebranchen.

 Vi mødes fem gange om året for at blive inspireret af dygtige oplægsholdere og hinanden og bliver dygtigere til det, vi gør.

Lars K Jensen og Jesper Skeel er dine værter.

Fra hype til handling

Vi ved alle, at det svære ikke er at få ny viden og inspiration.

Det vigtigste og sværeste er at få sat den nye viden i system og på struktur, så vi sammen med vores kolleger kan prioritere, vælge fra og sætte handling bag.

Insight handler om, at I lykkes og får skabt handling, når I er tilbage i jeres organisation. Derfor er en vigtig del af Insight, at vi bruger afprøvede værktøjer fra den digitale produktudvikling til at sætte struktur på idéer og antagelser.

Efter hvert oplæg får I derfor mulighed for at omsætte det, vi har hørt, og jeres erfaringer til konkrete modeller, så du har starten på et handlingsplan med hjem.

Willmore Insight er for dig, der arbejder med digital journalistik, digital udvikling, forretningsudvikling, markedsføring eller teknologi i og omkring mediebranchen.

 Vi mødes fem gange om året for at blive inspireret af dygtige oplægsholdere og hinanden og bliver dygtigere til det, vi gør.

Lars K Jensen og Jesper Skeel er dine værter.

Det tager du med hjem

Det tager du med hjem

Ny viden og praktisk erfaring fra oplægsholdere og andre i branchen.

Værktøjer, I kan bruge til at få struktur på jeres idéer, prioritering, fravalg og udviklingsproces.

Konkrete tiltag og eksperimenter, I kan sætte i gang nu og måle effekten af.

Program for 2020

Program for 2020

Januar
Robotjournalistik

Marts
Algoritmer & automatisering

Juni
Nyhedsbreve

September
Lyd/podcast

November
Digitale tendenser 2021

23. januar: Kick-off og robotjournalistik

Andreas Marckmann, fellow ved SDU i robotjournalistik. (Foto: Jacob Nielsen)

Hør om de seneste tendenser indenfor automatisering i journalistikken

Hvad gør den danske mediebranche nu? Hvordan kommer I videre? Hvor er de oplagte steder og processer at kigge på automatisering af?

Andreas Marckmann Andreassen er digital redaktør ved Journalisten og har i seks måneder forsket i robotjournalistik som fellow ved Syddansk Universitet. Det betyder, at han er den journalistiske profil i den danske mediebranche, der har den største viden på området.

Hør ham dele sine vigtigste læringer og få hans kommende bog gratis.

Arrangementet er bĂĄde relevant for jer, der allerede er i gang med automatisering, jer, der overvejer det — og jer, der mĂĄske ikke overvejer det men er nysgerrige pĂĄ, hvordan man undersøger, om automatisering kan blive relevant.

Spørg praktikerne
Efter Andreas’ oplæg skal vi lytte til nogle af dem, der er længst fremme – og spørge ind til deres succeser, fejltagelser og tips til os andre.

Du møder:

  • Geir Terje Ruud, udviklingsdirektør i NTB
  • Kristoffer Gravgaard, udviklingsdirektør ved Ritzau
  • Søren Pedersen, udvikler og ekspert i robotter ved Ekstra Bladet
  • Tania Andersen, udvikler og journalist ved Version2
  • Rune Heidtmann, robotredaktør ved Jysk Fynske Medier

 Sessionen modereres af Lars K Jensen.

30. marts: Algoritmer og automatisering

Nick Diakopoulos, lektor ved Northwestern University og forfatter til ‘Automating The News’.

"Automating The News"

Vi bygger ovenpå vores møde i januar og tager automatisering til det næste niveau.

Hvis du med arbejder eller interesserer dig for automatisering i mediebranchen, er ‘Automating the News’ et absolut ‘must-read’.

I marts får vi besøg af bogens forfatter, Nicholas Diakopoulos. Han er lektor ved Northwestern University i Washington DC, hvor han også leder deres Computational Journalism Lab.

Det er altsĂĄ en unik mulighed for at lytte til en af de helt store profiler indenfor feltet.

Robotter og algoritmer har for længst indtaget også mediebranchen. Men hvad betyder det?

Hvilke former for indhold er det oplagt at automatisere. Hvordan automatiserer man uden at skade sit brand eller forretning?

Og hvad skal man være opmærksom på, inden, under og efter man implementerer automatisering?

“Diakopoulos documents how technology is increasingly supplementing―not replacing―human work in newsrooms […] An important and actionable analysis”
Rasmus Kleis Nielsen, Reuters Institute, University of Oxford

“The result is a trailblazing book full of information that has not appeared anywhere else.”
– Jonathan Stray, Columbia Journalism School

 “Automating the News expertly explains how the combination of computation and journalism is evolving, with insights of great interest to reporters, researchers, and readers”
– James T. Hamilton, Stanford University

Juni: Nyhedsbreve

Martijn de Kuijper, grundlægger og CEO, Revue.

Nyhedsbreve er noget af det vigtigste for digitale medier. De gode gamle e-mails er blevet dømt ude af forskellige eksperter i flere omgange – men de er her endnu. Og de er mĂĄske vigtigere end nogensinde.

For nogle er nyhedsbrevet mere end en kanal, hvor indholdet fra især web skal markedsføres. Nyhedsbreve er nemlig i høj grad blevet til selvstændige produkter med unikt indhold i stedet for “bare” links til artikler. 

Dermed flytter nyhedsbrevene i stigende grad fra markedførings- og udviklingsafdelingerne – og ind pĂĄ redaktionerne, hvor indholdet bliver skabt.

Derfor skal vores arrangement i juni handle om nyhedsbreve. Vi skal snakke om de gængse ting; hvordan kan man hæve ĂĄbningsraten, hvor ofte skal et nyhedsbrev udkomme – og hvordan kan man øge chancen for succes, inden man overhovedet har sendt den første mail?

Vi zoomer også ind på en spændende trend:

Betalt indhold - ogsĂĄ pĂĄ nyhedsbreve

En voksende tendens er nemlig nyhedsbreve, der sælges som sit eget abonnement. Bedst kendt herhjemme er nok Føljeton, og globalt er det udgivelser som især Ben Thompsons ‘Stratechery’.

Betalte nyhedsbreve vil blive en del af fremtiden for mange – men hvordan gør man det rigtigt? Er der nogle typer af nyhedsbreve, der er mere oplagte end andre, nĂĄr modtagerne skal betale? Og hvordan passer man det ind i en abonnementsforretning?

I juni fĂĄr vi besøg af Martijn de Kuijper. Han har stiftet ‘Revue’, der udover at være et frisk og spændende bud pĂĄ, hvad et nyhedsbrevssystem kan være, ogsĂĄ er blandt de absolut førende udbydere indenfor betalte nyhedsbreve – altsĂĄ nyhedsbreve, det koster penge at abonnere pĂĄ.

Martijn vil fortælle om arbejdet med Revue, og hvordan de sĂĄ behovet – sĂĄ forvent at høre om markedsanalyser og produktudvikling.

September: Lyd og personalisering

Laurens Vreekamp,
Teaching Fellow hos Google News Lab.

Steffen Raastrup,
indholdschef for Podimo Danmark.

Dorte Palle Jørgensen,
medstifter af Nordic Podcast Academy og medforfatter til ‘Podcastbogen’.

De fleste ved efterhĂĄnden, at lyd bliver en vigtig del af fremtidens medier og udgivelser. Men lyd er ikke bare noget, vi lytter til – det er ogsĂĄ, nĂĄr vi styrer teknologi med vores stemme.

Men hvad vil det sige at være et medie i en fremtid, hvor mere og mere går i retning af, at vi taler og lytter? Skal tekstindhold fremover også findes på lyd? Og hvordan optimerer man ellers sit indhold til at blive fundet af de digitale assistenter?

Her ser vi udfordringer for det nødvendige sammenspil mellem de redaktionelle, kommercielle og digitale profiler.

Hvad er fremtiden indenfor lyd og personalisering?

Google fører an indenfor stemmestyret teknologi herhjemme, blandt andet med deres digitale assistent og Home-højttalere.

Vi får besøg af Laurens Vreekamp fra Googles News Lab i Amsterdam. Han giver os et kig under motorhjelmen og fortæller om, hvad Google har på vej.

Kan man leve af lyd?

I september 2020 fylder Podimo et år. Vi får besøg af deres danske indholdschef, Steffen Raastrup, der vil gøre status efter det første år.

Podimo har blandt andet sat sig for at løse problemet med, at det er alt for svært at finde de gode podcasts. Steffen vil fortælle om deres erfaringer med indhold, der virker, og hvor langt de er med personalisering.

Vi bliver også klogere på, hvad vi andre kan lære af deres arbejde med lyd, strategi og det at lancere et betalingsprodukt i et marked, hvor folk er vant til, alt er gratis.

Podcasting i prakis

Vi skal også tale om det mere praktiske ved podcasting. For hvad er det egentlig podcastere (hvad enten de er selvstændige eller ansat ved et stort mediehus eller anden virksomhed) slås med, når de skal omsætte idéer og koncepter til noget, folk reelt gider lytte til?

Til at fortælle mere om det, skal vi lytte til Dorte Palle Jørgensen, der er medstifter af Nordic Podcast Academy og forfatter til ‘Podcastbogen’ og holder en række kurser og workshops om podcasting. Dorte har ogsĂĄ en fortid som i Danmarks Radio.

November: Digitale tendenser i 2021

Mary-Katharine Phillips,
Media Innovation Analyst hos Twipe

Jan Birkemose, stifter af Medietrends.dk

Trine Nielsen, rektor ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, DMJX.

Aske Kammer, lektor ved ITU og leder af ITUs forskningsgruppe for digitale platforme og data.

Lars K Jensen, Head of Digital & Product, Willmore og udgiver af Digital Ugerevy samt Medieblogger.

Hvad bliver de vigtigste digitale tender i det kommende ĂĄr i og omkring mediebranchen? Hvor skal medierne afsætte flere ressourcer – og hvor bør de overveje, om det er nødvendigt?

Kort fortalt: Hvad kræver handling – og hvad er bare hype?

De største trends i 2021

Vi lukker 2020 ved at møde en af dem, der har størst indsigt i mediernes digitale fremtid.

Mary-Katharine Phillips er Media Innovation Analyst hos Twipe, der bl.a. har bygget en digital udgivelsesplatform til medier med fokus pĂĄ brugeroplevelse og abonnementsindtjening.

De udgiver også en række artikler og forskellige rapporter om bl.a. personalisering og hvordan man skaber produkter, der bygger vaner hos brugerne.

Mary-Katharine vil tage os igennem de emner og andre strømninger, der bliver uundgåelige i 2021.

Medietrends og fremtidens DMJX

Hver december udgiver Jan Birkemose fra Medietrends.dk sit whitepaper om de tendenser, der vil præge det kommende år i mediebranchen.

Jan giver os et preview pĂĄ dette ĂĄrs udgivelse.

Vi får også besøg af Trine Nielsen, der er rektor ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, DMJX. Hun kommer med nogle af sine personlige bud, og hun fortæller også om, hvilke tendenser og hvilken fremtid, de forbereder de studerende på.

Efterfølgende er der fælles debat, hvor vi blandt andet skal rundt om, i hvor høj grad de studerende klar til den digitale virkelighed i mediebranchen, og om der kan gøres mere i dialogen mellem branche og uddannelsesinstitutionerne.

Her skal vi ogsĂĄ tale om, hvordan medier og organisationer oplever DMJX’ udbud af efteruddannelse i forhold til de kompetencer og den viden, de mangler.

Mediernes Fremtid

Lars K Jensen (Head of Digital & Product hos Willmore) og Aske Kammer fra IT-Universitetet redigerer sammen ‘Mediernes Fremtid’. Her giver en række profiler og nøglepersoner fra den danske mediebranche deres bud pĂĄ det kommende digitale medieĂĄr.

Vi runder 2020 af med nogle af de bedste og mest interessante bud fra Mediernes Fremtid – og vi taler sammen om, hvordan vi kan forholde os til det kommende ĂĄr.

Januar 2021

Vi har en ambition om at have arrangementer klar i god tid, sĂĄ I kan reservere plads i kalenderen i god tid.

Januar 2021 er dog endnu ikke bekræftet 🙂

Derfor skal du deltage

Udover at du kommer til at lytte til nogle af de bedste indenfor deres fag, kommer du ogsĂĄ i selskab med nogle af den danske mediebranches profiler.

Og fordi I kommer til at følges ad igennem forløbet, er der god mulighed for at lære af hinanden og bygge stærke relationer.

Derudover slutter vi hvert arrangement af med en middag, hvor der også er mulighed for at tale videre og møde indlægsholderne.

Vi vil gerne skabe et forløb, der er så relevant for alle medlemmer som muligt.

Derfor får I mulighed for at fortælle lidt mere, om jer selv, når I tilmelder jer. Blandt andet, hvad I ser som den største forretningskritiske udfordring hos jer.

Det bliver ikke delt med andre, og vi bruger det til at sætte jer sammen med andre, der minder om jer og står i en lignende situation.

Det kan eksempelvis være,  nĂĄr vi deler os “break-out”-sessions eller pĂĄ andre mĂĄder fĂĄr mulighed for at skabe et mere fortroligt rum.

Et arrangement i Willmore Insight varer en halv dag. Vi starter med registrering og fortsætter med at spise en god frokost, hvorefter det egentlige program starter.

Efter hver oplægsholder er der mulighed for at sat det, vi lige har hørt, på struktur og prioriteret ved hjælp af afprøvede modeller indenfor produktudvikling.

Når I tilmelder jer Insight, vil I blive spurgt ind til hvor meget, I selv ønsker at dele og vil blive sat sammen med andre, der er der med samme mindset.

Det vil sige, at hvis du gerne vil dele og arbejde konkret med dit eget medie/produkt som udgangspunkt, fĂĄr du mulighed for at arbejde sammen med andre, der vil det samme.

Hvis du derimod ikke vil dele sĂĄ meget og hellere vil lave arbejdet med prioritering etc. med kollegerne, nĂĄr du er tilbage pĂĄ job bliver du ikke presset ud i noget.

Efter hvert arrangement er der en valgfri middag mod betaling.

Vi ved alle, hvor svært det kan være at omsætte det, vi hører ude i byen, til handling tilbage på kontoret.

Derfor tilbyder vi en gratis workshop for hver 12 mĂĄneder, I er medlem. Workshoppen varer to timer, hvor vi enten dykker ned i et emne fra et Insight-arrangement.

I lærer også at bruge værktøjer til at forankre og prioritere jeres indsatser samt skabe værdi for jeres brugere.

Hvis du gerne vil have mulighed for at have en valgfri kollega med til hvert arrangement, skal du vælge ‘+1’. Det behøver ikke være den samme kollega hver gang, sĂĄ det kan være din chef den ene gang og en fra dit team en anden gang. Det styrer du.

Hvis du gerne vil have mere end en kollega med til et eller flere arrangementer, skal du vælge ‘Team’. Her bestemmer I selv hvor mange, I dukker op med.

Når vi får besøg af en oplægsholder, der også har skrevet en bog, skal du naturligvis ikke bruge tid og penge på at bestille bogen hjem.

Vi sørger for, at du modtager bogen i god tid (oftest ved arrangementet inden), så du har god tid til at læse og sætte dig ind i mulighederne og problemstillingerne.

Vi ved alle, at det er umuligt at spĂĄ om fremtiden – især i den digitale mediebranche. Der kan være begivenheder eller lanceringer, der ikke kunne forudses, og som pĂĄvirker markedet, branchen eller mĂĄske en selv.

Når det sker, skal det selvfølgelig ikke bare have lov at passere.

Som medlem af Willmore Insight fĂĄr du 8 briefs om ĂĄret, som blandt andet griber fat om netop det. Men nĂĄr noget er tilpas stort eller interessant, inviterer vi naturligvis til et “popup-arrangement”, hvor vi taler omkring nyheden, kommer dybere ind i stoffet – og bliver klogere pĂĄ, hvordan vi alle skal forholde os til det.

Her er du selvfølgelig velkommen som medlem, og hvis du har ‘+1’ eller ‘Team’, tager du selvfølgelig en eller flere med.

Der vil selvfølgelig ske ting i løbet af 2020, som ikke kunne forudses. NĂĄr det sker – eller der er en generel tendens, der er særlig interessant og relevant for jer – modtager I et brief.

Se det som en one-pager, der kort og præcist fortæller jer, hvad der er sket, hvorfor det er vigtigt, og hvordan I kan forholde jer. Selvfølgelig med links til artikler og andet, hvor I kan læse mere.

Willmore Insight Exclusive

Eksklusivt for dig
kr 17.890 per deltager
  • 5 arrangementer
  • Forplejning
  • Minimum 8 briefs
  • Bøger og andet læsestof
  • Tag en kollega med
  • Tag flere kolleger med

Willmore Insight + 1

Tag en valgfri kollega med
kr32.249
kr 27.489 Tilmeld jer inden 1. december
  • 5 arrangementer
  • Forplejning
  • Minimum 8 briefs
  • Bøger og andet læsestof
  • Tag en kollega med
  • Tag flere kolleger med
early bird

Willmore Insight Corporate

FĂĄ det fulde udbytte
Aftalt pris Tilpasset
  • 5 arrangementer
  • Forplejning
  • Minimum 8 briefs
  • Bøger og andet læsestof
  • Tag en kollega med
  • I sætter holdet fra gang til gang

Alle priser er ex. moms.

Hvem er Willmore?

Vi er betroet sparringspartner for en række chefredaktører og direktører, der ønsker kommerciel succes i mediemarkedet.
Læs mere om os

Lavendelstræde 17C, 4.
1462 København K
insight@willmore.dk
71 96 96 84

Hvem er Willmore?

Vi er betroet sparringspartner for en række chefredaktører og direktører, der ønsker kommerciel succes i mediemarkedet.
Læs mere om os

Lavendelstræde 17C, 4.
1462 København K
insight@willmore.dk
71 96 96 84