Automation Day udskydes

Den nuværende situation omkrig coronavirusset gør, at det er uansvarligt at afholde et arrangement. Vi går nu i gang med at koordinere en ny dato for Automation Day og vender tilbage, når den er på plads.

 

Stay healthy,

Jesper Skeel og Lars K Jensen,
Willmore

Kom videre med automatisereret indhold:

Automation Day

30. marts 2020 kl. 10 - 17 + keynote middag

Arrangementet er en del af

Kom videre med automatisereret indhold:

Automation Day

30. marts 2020 kl. 10 - 17 + middag

Arrangementet
er en del af

Med de førende eksperter:

For første gang i Danmark:

Nick Diakopoulos

Forfatter til bibelen indenfor automatisering i mediebranchen.
Få bogen ‘Automating the News’.

Bemærk: Nick Diakopoulos er af sin arbejdsgiver, Northwestern University, blevet pålagt ikke at foretage udlandsrejser for at begrænse spredningen af coronavirus. Derfor er Nick med via live-video – du kan stadig stille ham spørgsmål.

Danmarks førende ekspert:

Andreas Marckmann

Journalist, der netop nu forsker i robotjournalistik.

Journalist, der netop nu forsker i robotjournalistik.

Hvis du med arbejder eller interesserer dig for automatisering i mediebranchen, er ‘Automating the News’ et absolut ‘must-read’.

I marts kan du høre et oplæg med forfatter, Nicholas Diakopoulos. Han er lektor ved Northwestern University i Washington DC, hvor han også leder deres Computational Journalism Lab.

Det er altså en unik mulighed for at lytte til en af de helt store profiler indenfor feltet.

Robotter og algoritmer har for længst indtaget også mediebranchen. Men hvad betyder det?

Hvilke former for indhold er det oplagt at automatisere. Hvordan automatiserer man uden at skade sit brand eller forretning?

Hvad gør den danske mediebranche nu? Hvordan kommer I videre? Hvor er de oplagte steder og processer at kigge på automatisering af?

Andreas Marckmann Andreassen er digital redaktør ved Journalisten og har i seks måneder forsket i robotjournalistik som fellow ved Syddansk Universitet. Det betyder, at han er den journalistiske profil i den danske mediebranche, der har den største viden på området.

Hør ham dele sine vigtigste læringer og få hans kommende bog gratis.

Arrangementet er både relevant for jer, der allerede er i gang med automatisering, jer, der overvejer det — og jer, der måske ikke overvejer det men er nysgerrige på, hvordan man undersøger, om automatisering kan blive relevant.

(Foto af Andreas Marckmann: Jacob Nielsen)

Lær af praktikerne:

Automatisering af
lokaljournalistik

Geir Terje Ruud
Udviklingsdirektør, NTB

Robotter på Danmarks
største webmedie

Søren Pedersen
Udvikler, Ekstra Bladet

Journalisten
der koder

Tania Andersen
Journalist, Version2

Hør Søren Pedersen fortælle kort om sit oplæg:
(Du kan slå undertekster til på YouTube-afspilleren herunder)

Udover vores keynotes kommer du også til at møde nogle af dem, der er længst fremme herhjemme og i nabolandet – og spørge ind til deres succeser, fejltagelser og tips til os andre.

Du møder:

Geir Terje Ruud, udviklingsdirektør i NTB
Geir vil fortælle om, hvordan de arbejder med automatisering – han vil både dele erfaringer og fortælle om de planer, de går med.

Du kan blandt andet høre om automatisering af lokaljournalistik og deres eksperimenter med automatiserede forsider.

Søren Pedersen, senior udvikler hos Ekstra Bladet
Søren er en af de udviklere, der er længst fremme i den danske mediebranchen og har den største forståelse af både branchen og faget.

Hør ham dele noget af de vigtigste erfaringer, han har gjort sig omkring automatisering: Hvordan man forbereder sig bedst muligt – og hvad man skal tage højde for, hvis man køber teknologi udefra.

Tania Andersen, udvikler og journalist ved Version2
Tania er et stærkt eksempel på en kombination vi kommer til at se mere af i fremtiden: Journalistik og udvikler i én profil.

Hun kombinerer de to ved at skrive om, hvordan hun bygger automatisering – og på dagen kommer hun til at demoe noget af sit arbejde.

Tania vil fortælle om Version2s tre robotter, de bruger til research (ud fra rådata), citathistorier og selvfølgelig artikelskrivning.

Lær værktøjerne: Sådan kommer du videre

Det er nemt at hente inspiration og lytte til dygtige mennesker. Det er straks sværere at få omsat de nye inputs, idéer og energi til handling.

Derfor kommer du også til at lære Assumptions Mapping-modellen at kende – og arbejde med den. Den hjælper jer med at sætte jeres antagelser i system, så I kan prioritere og vælge det, der skal testes og eksperimenteres med.

Du kommer også til at stifte bekendtskab med andre konkrete værktøjer, der bl.a. hjælper dig med at holde fokus på dine brugere og brugeroplevelsen.

Det er altså her, du bliver klædt på til at sætte ting i gang og træffe bedre beslutninger, når du er tilbage på jobbet.

Lars K Jensen er Head of Digital & Product hos Willmore og har baggrund i journalistik og digital produktudvikling.

Derudover får du:

Litteratur

Du får selvfølgelig de bøger, vores gæster har skrevet.

Værktøjer

Du kommer hjem med viden og værktøjer til forandring og forankring.

Branche netværk

Du møder eksperter, praktikere og andre professionelle.

Derudover får du:

Litteratur

Du får selvfølgelig de bøger, vores gæster har skrevet.

Værktøjer

Du kommer hjem med viden og værktøjer til forandring og forankring.

Branche netværk

Du møder eksperter, praktikere og andre professionelle.

Automation Day:

30. marts 2020 kl. 10 – 17

Lavendelstræde 17C, København K

Pris: 4.849 (ex. moms) | + Tilmeld dig

Vi inviterer løbende eksperter og afholder forskellige arrangementer. Derudover skriver vi om digital og kommerciel udvikling i mediebranchen.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev – så er du opdateret:

09:30 – 10:00
Velkomst, registrering, morgenmad og opfyldning af kaffekopper.

10:00 – 10:30
Velkomst og introduktion til dagen.

10:30 – 11:45
Andreas Marcmann: Status på robotjournalistik, de vigtigste erfaringer, andres fejl vi kan lære af – og sådan kommer I selv i gang. (Indlagt pause)

11:45 – 12:00
Tania Andersen giver eksempler og demoer automatisering.

12:00 – 12:45
Frokost

12:45 – 13:15
Geir Terje Ruud deler erfaringer og taler om bl.a. automatisering af lokaljournalistik.

13:15 – 13:30
Lars K Jensen introducerer jer til de værktøjer, I skal arbejde med.

13:30 – 14:40
I arbejder med at sætte jeres egne antagelse om jeres brug af automatisering i system og blive klogere på, hvad I skal arbejde videre med og teste. Opfølges af en kort opsamling.

14:15 – 14:30
Søren Pedersen deler erfaringer om, hvordan man forbereder sig bedst muligt, og hvad man skal tage højde for, hvis man køber teknologi udefra.

14:45 – 15:45
Keynote ved Nick Diakopoulos, forfatter til ‘Automating the News’.

Bemærk: Nick Diakopoulos er af sin arbejdsgiver, Northwestern University, blevet pålagt ikke at foretage udlandsrejser for at begrænse spredningen af coronavirus. Derfor er Nick med via live-video – du kan stadig stille ham spørgsmål.

15:50 – 16:20
Samtale mellem Nick Diakopoulos og Andreas Marckmann.

16:30 – 17:00
Automatisering, mediejura og presseetik ved Søren Sandfeld Jakobsen.

(Vi tager forbehold for ændringer i programmet.)

Vi er forbi den tid, hvor vi frygtede, at robotterne ville tage jobs fra journalister og redaktører. I stedet handler snakken nu om, hvordan man i mediebranchen bedst muligt bruger automatisering til de mere ensformige opgaver – så vi mennesker kan fokusere på det, vi er bedst til.

Brug en dag sammen med os og en af verdens førende eksperter på området og bliv klogere på, hvad der er muligt, og hvordan I kommer i gang uden dyre fejlinvesteringer – mens I kan høre om andres erfaringer.

Arrangementet er mindre for praktikerne og teknikerne, der skal arbejde med automatisering, og mere for dem, der har behov for at få sat automatisering og dens muligheder sammen med den eksisterende forretning, organisation og/eller strategi.

Du kommer styrket tilbage:
Den dette er ikke en konference, hvor du bare skal sidde og lytte. Bevæbnet med nogle af de vigtigste værktøjer fra den digitale produktudvikling går du i gang med at finde ud af, netop hvordan I kan bruge automatisering bedst muligt.

Nogle gange er det bedste valg nemlig et fravalg. Men uden det rigtige forarbejde er det svært at vide, hvad der er det bedste valg. Det bliver du skarpere på her.

Det vil sige, at du kommer hjem med meget mere end blot inspiration, energi og et referat. Du bliver nemlig klædt på til at skabe forandring og træffe bedre beslutninger.

Det kalder vi fra hype til handling.

Program:

Vi offentliggør det endelige program, når vi er nærmere den 30. marts.

Information:

Hvornår: 30. marts 2020 kl. 10 – 17.

Hvor: København K (vi oplyser det præcise sted senere)

Pris: %PRIS% | KØB BILLET

Dem møder du:

Nick Diakopoulos

Lektor ved Northwestern University og forfatter til ‘Automating The News’.

"Automating The News"

Hvis du med arbejder eller interesserer dig for automatisering i mediebranchen, er ‘Automating the News’ et absolut ‘must-read’.

I marts får vi besøg af bogens forfatter, Nicholas Diakopoulos. Han er lektor ved Northwestern University i Washington DC, hvor han også leder deres Computational Journalism Lab.

Det er altså en unik mulighed for at lytte til en af de helt store profiler indenfor feltet.

Robotter og algoritmer har for længst indtaget også mediebranchen. Men hvad betyder det?

Hvilke former for indhold er det oplagt at automatisere. Hvordan automatiserer man uden at skade sit brand eller forretning?

“Diakopoulos documents how technology is increasingly supplementing―not replacing―human work in newsrooms […] An important and actionable analysis”
Rasmus Kleis Nielsen, Reuters Institute, University of Oxford

“The result is a trailblazing book full of information that has not appeared anywhere else.”
– Jonathan Stray, Columbia Journalism School

 “Automating the News expertly explains how the combination of computation and journalism is evolving, with insights of great interest to reporters, researchers, and readers”
– James T. Hamilton, Stanford University

Andreas Marckmann

Fellow ved SDU i robotjournalistik. (Foto: Jacob Nielsen)

Hør om de seneste tendenser indenfor automatisering i journalistikken

Hvad gør den danske mediebranche nu? Hvordan kommer I videre? Hvor er de oplagte steder og processer at kigge på automatisering af?

Andreas Marckmann Andreassen er digital redaktør ved Journalisten og har i seks måneder forsket i robotjournalistik som fellow ved Syddansk Universitet. Det betyder, at han er den journalistiske profil i den danske mediebranche, der har den største viden på området.

Hør ham dele sine vigtigste læringer og få hans kommende bog gratis.

Arrangementet er både relevant for jer, der allerede er i gang med automatisering, jer, der overvejer det — og jer, der måske ikke overvejer det men er nysgerrige på, hvordan man undersøger, om automatisering kan blive relevant.

Spørg praktikerne
Efter Andreas’ oplæg skal vi lytte til nogle af dem, der er længst fremme – og spørge ind til deres succeser, fejltagelser og tips til os andre.

Du møder:

  • Geir Terje Ruud, udviklingsdirektør i NTB
  • Kristoffer Gravgaard, udviklingsdirektør ved Ritzau
  • Søren Pedersen, udvikler og ekspert i robotter ved Ekstra Bladet
  • Tania Andersen, udvikler og journalist ved Version2
  • Rune Heidtmann, robotredaktør ved Jysk Fynske Medier

Sessionen modereres af Lars K Jensen fra Willmore.

Det tager du med hjem fra vores Engage-arrangementer:

Det tager du med hjem fra vores Engage-arrangementer

Ny viden og praktisk erfaring fra oplægsholdere og andre i branchen.

  • Så langt er branchen
  • Hvad gør de dygtigste?
  • Hvad kan du lære af de andre?

Værktøjer, I kan bruge til at få struktur på jeres idéer, prioritering, fravalg og udviklingsproces.

  • Sæt jeres antagelser i system
  • Hold fokus på jeres brugere
  • Træf bedre beslutninger

Konkrete tiltag og eksperimenter, I kan sætte i gang nu og måle effekten af.

  • “Learning by doing”
  • Byg en hurtig prototype
  • Vis potentialet til dine kolleger

Engage er den del af Willmore Insight, hvor vi mødes og går fra hype til handling

Vi er dine værter:

Lars K Jensen
Willmore / Digital Ugerevy

lars@willmore.dk

Jesper Skeel
Willmore

jesper@willmore.dk