
? Hvornår: 25. november 2020 kl. 9.00 – 10.30
? Hvor: Willmore, Lavendelstræde 17C, 4. sal (tag elevatoren i gården)
? Pris: Gratis (Kræver tilmelding / no-show fee: 400 kroner)
DMJX skal undersøge forretningsmodeller og fremtidsudsigter for det danske podcast-marked. Mød de to hovedpersoner – samt et nyt startup, der sætter lyd på kvalitetsindhold.
Der bliver produceret flere og flere podcasts. Der er flere, der lytter til podcasts. Og dem, der lytter, lytter mere end tidligere.
Spotify opkøber produktionsselskaber som Gimlet Media og podcast-stjerner som Joe Rogan, Aller har købt Heartbeats, og Podimo søger at skabe mere favorable forretningsforhold for såkaldt uafhængige podcasts.
Der er tydeligvis et marked for podcasts – men det er samtidig et marked, hvor det for langt de fleste aktører i i hvert fald Danmark er svært at finde en bæredygtig forretningsmodel.
Du møder to eksperter
Derfor skal to forskere på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX) nu undersøge forretningsmodeller og fremtidsudsigter på det danske podcastmarked for at finde ud af, hvilke modeller der er i spil, og hvordan brugerne vil støtte podcasts økonomisk.
På dette morgenmøde vil de to forskere præsentere og diskutere deres projekt. Da undersøgelsen endnu er sin tidlige fase, vil Aske og Thomas gerne have dialog og inputs med deltagerne på morgenmødet. Så tag dine gode indsigter og idéer med.
Og du møder et startup
Du kommer også til at møde det nye startup Strillo, der har indgået aftaler med stærke internationale medier som The New York Times, The Economist og Financial Times. Strillo sætter lyd på indholdet og serverer det på tværs af medier.
Til morgenmødet møder du Strillos medstifter og CEO, Christoffer Rasmussen, der fortæller om deres overvejelser og valg og fravalg.
Tilmelding
Alle pladser til dette arrangement er desværre optaget.
? Tip: Vores nyhedsbrevsmodtagere er altid de første, der får besked om nye morgenmøder. Tilmeld dig her, så du kan være med næste gang:
Dem møder du
Thomas Spejlborg Sejersen er adjunkt og podcast-ekspert på DMJX.
Aske Kammer, ph.d., er docent i medieinnovation på DMJX og har gennem en årrække forsket i mediernes forretningsmodeller og brug af brugerdata.
Christoffer Ramussen er medstifter og CEO af Strillo. Han har tidligere været med til at starte Riidr, der blev solgt til Politiken og blev til Politiken Books.
