Connect with us

Hvad søger du?

Arrangementer

Morgenmøde: Personaliserede nyhedsbreve med Teknologiens Mediehus

Teknologiens Mediehus har for nylig lanceret et personaliseret nyhedsbrev med indhold på tværs af mediehusets kanaler.

🗓 Hvornår: 26. maj 2020 kl. 9.00 – 10.30

📍 Hvor: Willmore, Lavendelstræde 17C, 4. sal (tag elevatoren i gården)

🎟 Pris: Gratis (Kræver tilmelding / no-show fee: 400 kroner)

Teknologiens Mediehus har for nylig lanceret et personaliseret nyhedsbrev med indhold på tværs af mediehusets kanaler.

Kom til morgenmøde hos Willmore den 28. oktober og hør udviklingsdirektør Mette Vindfeld Rosendahl fortælle om, hvorfor og hvordan det personaliserede nyhedsbrev blev til. Hun fortæller også om mediehusets transparensværdier som har spillet en stor rolle i projektet. 

En af målsætningerne for nyhedsbrevet var, at det skulle være baseret på førstepartsdata og at brugerne selv kunne se og redigere deres egen brugerdata. CTO Lars Emil Christensen deler tech stack’en og fortæller om de tekniske valg i projektet. 

Projektleder Julie Lykke Sørensen har drevet projektet fremad og sikret at alle milestones er nået undervejs. Hun fortæller om processen, hvordan brugere og kolleger er inddraget og hvad de lærte undervejs.

Her hos Willmore har vi tidligere sat fokus på personalisering ved vores morgenmøde om automatiserede anbefalinger i september.

Vi serverer croissanter, juice – og selvfølgelig god kaffe fra vores toptunede barista-maskineri.

Kort om produktet:

Det personaliserede nyhedsbrev fra Teknologiens Mediehus udkommer hver fredag og er en del af et større udviklingsprojekt, der er støttet af Google Digital News Initiative.

Personaliseringen bygger på en kombination af hvike interesser og skills, brugeren har angivet på sin profil, samt adfærdsdata, som beregner hvilket indhold, brugeren skal have anbefalet. Det er vigtigt for Teknologiens Mediehus at kunne arbejde med dataene direkte – derfor har de fravalgt løsninger, der anvender cookies eller tracking-scripts til personalisering.

I forbindelse med projektet har Teknologiens Mediehus gennemført en proces med at sammenlægge hele husets brugerdata, implementering af single sign-on samt en ny brugerprofil, hvor brugeren kan se og redigere alle de data, mediehuset har om vedkommende.

Tilmeld dig:

Der er desværre ikke flere ledige pladser til morgenmødet.

Men tilmeld dig vores nyhedsbrev – så får du besked som en af de første, når vi holder det næste morgenmøde:

Dem møder du

Mette Vindfeld Rosendahl
Udviklingsdirektør, Teknologiens Mediehus

Lars Emil Christensen
Udviklingschef/CTO, Teknologiens Mediehus

Julie Lykke Sørensen
Projektleder, Teknologiens Mediehus

Morgenmøder hos Willmore

Vi sætter fokus på de vigtigste tendenser og muligheder i den digitale mediebranche. Du møder dygtige profiler og pionerer fra branchen og kommer med til frontlinjen.

Dine værter er direktør og rådgiver, Jesper Skeel, og digital chef og rådgiver, Lars K Jensen.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og kom med, når vi inviterer igen.

Billeder fra vores morgenmøde om automatisering:

Den 30. september havde vi besøg af Andreas Marckmann, digital redaktør hos Journalisten, der har skrevet en bog om automatisering i mediebranchen, og Kasper Lindskow, der står i spidsen for Ekstra Bladets nye satsning indenfor algoritmer, anbefalinger og automatisering:

Andet du kan læse:

Nyheder

Politiken Nicher åbner op for deres tredje niche Politiken Sundhed, og vi sætter selvfølgelig rammerne for det kommercielle arbejde.

Artikler

Medier har længe udgivet nyheder i en nærmest endeløs strøm. I en gratis, annoncebaseret verden, hvor klik bestemmer, kan det give mening. Men sådan...

Case

Efter grundig forberedelse blev Danmark i denne uge et medie rigere. Vi er stolte over at samarbejde med Impact Insider.

Strategi

Som abonnementsmedie er du nødt til at lade folk prøve dit indhold. Men ikke nødvendigvis alt dit indhold.