Connect with us

Hvad søger du?

Arrangementer

Kursus: Sådan bliver du en god medieleder

28. og 29. september: Få kendskab til de nødvendige redaktionelle, menneskelige, kommercielle og digitale forudsætninger, man skal rumme for at få succes som leder.

Gode journalister er sjældent gode ledere.

Men sådan behøver det ikke være. Der er ikke en modsætning mellem det at være journalist og leder, men det er et utraditionelt pres, hvor der skal tages hensyn til mange omstændigheder, forandringer – og mennesker.

Som journalist med ambition om at lede andre er det en fordel med et stort drive og en solid næse for nyheder. Men hvilke andre kompetencer skal i spil for at blive leder – og blive god til at lede andre?

Dato: 28. og 29. september
Sted: Willmore, Ryesgade 106A, 2. sal, 2100 Østerbro
Pris: 6.840 kr. + moms | PU-støtte: 2.700 kr.
Forplejning: Fuld forplejning
Sidste tilmeldingsdato: 1. september 2022

Læs mere om kurset herunder.

Det næste trin

Kurset giver konkrete værktøjer og tricks, når du som journalist skal lede andre, sætte den rigtige retning og motivere og strukturere i en branche, der kronisk består af individualister. PU medlemmer kan på dette kursus møde nogle af dem, der hjælper medier og organisationer med at sætte journalistikken og mediet i system. De har begået fejlene, skabt succeserne og nu lærer de fra sig om dem.

Kurset kredser om de nødvendige redaktionelle, menneskelige kommercielle og digitale forudsætninger, man skal rumme for at blive en succes. På dette 2 dages kursus får du  redskaberne til at træde næste trin op af stigen.

Du får bl.a. indblik i værdien og behovet for at

  • Sætte klare og tydelige mål – og leve dem!
  • Give en feedback, der er troværdig, skaber respekt og peger fremad
  • Tale med kolleger om at præstere
  • Mestre den svære samtale, sådan tackler du konflikter. Det er ikke altid muligt at blive enige
  • Du som leder rummer, at folk nogle gange skal videre i karrieren.

Underviser

Nicolai Kampmann

COO, Willmore

Nicolai Kampmann tidligere chefredaktør på A4 Medier og kommunikationschef & chefredaktør på Fagbladet 3F. Nicolai underviser i at tage den svære samtale, gå ind i konflikter og give en brugbar feedback.

Kontaktinfo:
Email: Nicolai@willmore.dk

Lasse Charley Pedersen

Head of Creative, Partner, Willmore

Lasse Charley Pedersen, tidligere redaktør ved blandt andet DR og Ekstra Bladet . Har ledet et utal af redaktionsmøder, haft personaleansvar for mange journalister og massiv erfaring med ideudvikling, feedback og indhold, der fænger.

Kontaktinfo:
Email: Lasse@willmore.dk

Tilmeld dig

Dato: 28. og 29. september
Sted: Willmore, Ryesgade 106A, 2. sal, 2100 Østerbro
Pris: 6.840 kr. + moms | PU-støtte: 2.700 kr.
Forplejning: Fuld forplejning
Sidste tilmeldingsdato: 1. september 2022

Regler for framelding: Det er gratis at framelde sig kurset, hvis det sker minimum 3 hverdage før første kursusdag. Herefter faktureres 50% af det fulde beløb.

Andet du kan læse:

Nyheder

Politiken Nicher åbner op for deres tredje niche Politiken Sundhed, og vi sætter selvfølgelig rammerne for det kommercielle arbejde.

Artikler

Medier har længe udgivet nyheder i en nærmest endeløs strøm. I en gratis, annoncebaseret verden, hvor klik bestemmer, kan det give mening. Men sådan...

Case

Efter grundig forberedelse blev Danmark i denne uge et medie rigere. Vi er stolte over at samarbejde med Impact Insider.

Arrangementer

14. september kl. 09: Mød Astrid Haug, Jakob Sand Kirk, Lasse Charley og Nicolai Kampmann, og skærp din organisation-mediers gennemslagskraft.